onsdag 15 oktober 2014

Storlekar???

Eftersom att jag gått ner över 10 kilo så var vinterjackan jag köpte förra året alldeles för stor, jag drunknade i den helt enkelt :-) så var ute på stan för att kolla om det fanns nåt snyggt, då jag bara hade sommarjackan o det vart alldeles för kallt!
Var först inne på Kappahl där jag hade spanat in en enkel svart parkas för 699 :- , gick dit o provade den i storlek 48/50, den gick inte om över rumpan o magen, nähä tänkte jag det är ju som vanligt. Så lite låg o nere över detta gick jag vidare till Team Sportia, här hittade jag en snygg jacka också en parkas för 899 :- men här kommer det roliga!  här fick jag på mig storlek 46, ska väl säga att den satt som en stoppad korv, men dragkedjan gick upp iaf. provade storlek 48 den satt bättre men var inte helt bekväm då detta ska vara en jacka jag har på jobbet.

Det jag vill komma till med allt detta är varför är klädstorlekarna så olika??? nån som kan svara på detta?  det slutade med att jag köpte en parkas på hm för 699 :- i storlek 54!!!  vilket gjorde mig lite nere då det är en större storlek än vad jag hade innan jag gick ner i vikt. Visst man ska inte vara storleksmedveten o så men vafaaan HM??

Jag är iaf nöjd med min jacka även om jag inte gillar storleken! här har ni en bild på den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar