måndag 28 juli 2014

hmmm???

Funderat lite idag på detta med människor.  Vad är det som gör att människor känner sig ha rätt till att döma en annan person? JAG gör det, det kan jag erkänna. Är det okunskap, brist på förståelse, brist på medmänsklighet, är det grupptryck? Jag som stor tjej blir ofta dömd, ofta genom blickar och även med skällsord, vet inte hur ofta jag fått höra orden "Hahaha du är fet o ful". Jag har ofta undrat vad dessa människor vinner på detta? Kan ju tillägga att det är människor i alla åldrar som sagt detta. Är det skällsord om jag skulle gå förbi nån o säga" hahaha du är så smal  o ful"? eller är det mer accepterat? även om det inte är rätt eller ok på nåt sätt. Är det förutfattade meningar??


Så nu till grundtanken varför dömer vi? oavsett vad det gäller.




Bild lånad från google!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar