söndag 27 juli 2014

Hur svårt ska det va???

Har sedan ett par veckor tillbaka velat köpa en ny baddräkt, då den jag äger nu börjar bli genomskinlig efter många års användande. jaja tänkte jag , bara ut i butikerna o prova tänkte jag. NÄE du det var inte så lätt som jag trodde. Jag vill först o främst påpeka att jag vet att det inte är lätt att hitta kläder när man drar storlek 50/52. Men jag tänkte ju i min rosa lilla värld att de stora kedjorna har ju iaf ett litet sortiment för stora tjejer både när det gäller kläder o underkläder o baddräkter. Så jag tog med mig pojkvännen på en shoppingrunda, ja han gillar att shoppa :-) vi började på sportaffärerna, glada i hågen gick vi in o kollade baddräkter. Kan lugnt säga att vi kammade hem noll, fanns inte en enda i storlek 50. Vi gick vidare till nästa sportaffär o samma visa där. Tillslut efter flertalet sportaffärer så frågade jag en tjej som jobbade där och hon berättade att de tar inte in de storlekarna.
Jag kan ju berätta att jag nu har en Adidas baddräkt, köpt i sportaffär. Visst jag köpte den för flera år sen, men jag trodde ju att det fortfarande skulle vara möjligt att köpa, men tydligen inte.

Gick vidare till de stora klädes kedjorna Lindex och Kappahl för att prova deras sortiment av baddräkter för stora tjejer. Lindex hade ingenting, inte en endaste baddräkt i stora storlekar, den största baddräkten de tillverkade var i storlek 44. Hmm det fick mig att fundera på alla tjejer som drar storlek 46-48, måste de köpa bikini då eller?? För alla tjejer vill faktiskt inte ha bikini oavsett vilken storlek de är!
Sen gick vi till Kappahl. Ett plus till Kappahl, de hade baddräkter i stora storlekar, 3 st olika att prova. Så lite bättre till mods plockade jag på mig alla tre för att prova. Inne i provrummet inser jag att jag måste vara skapt väldigt konstigt för de 3 baddräkterna som fanns att prova inte gick över brösten. Alla 3 gick upp precis till under brösten eller övre hälften av magen. Ja jag har mage, men betyder det att jag inte kan ha baddräkt då eller??   jag vill ha baddräkt utan att visa upp tuttarna! Men det är tydligen omöjligt.

Ja nu kan man ju fråga sig varför inte köpa bikini?? för en enkel anledning, jag vill inte ha bikini!!, jag känner mig inte bekväm i bikini. Jag personligen vill ha en baddräkt med korsad rygg, så att jag känner mig bekväm o vet att inget ramlar ur eller av. 

Baddräkt =Mission Impossible???










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar