fredag 1 augusti 2014

vad glor du på???

Jag har funderat på detta med att folk glor, eller ska man säga tittar på en. Jag har tycker som person att det är jättejobbigt när folk glor på mig, om jag är ute o handlar eller vad man nu än gör. Jag o pojkvännen var i Skövde på Arenabadet igår o hade jättekul. Sen gick vi till Riviera för att äta, o där sitter det 3 äldre tanter, vilken en av dem helt plötsligt börjar stirra på mig nerifrån o upp, hon försökte inte dölja det. Det kändes väldigt obehagligt, visst jag kollar oxå på människor men man kan väl iaf vara diskret, inte råstirra.
Tillslut så började jag råstirra tillbaka, först då vek hon undan blicken. Nu undrar jag varför man gör så??
Påpekade detta för pojkvännen som kom med kommentaren " men du kan ju stå på scen o dansa inför en fullsatt teater utan problem, vad är skillnaden". Mmm precis skillnaden är ju jättestor, på scen spelar man en roll, är jag ute o äter så är jag mig själv. jag vill inte bli stirrad på när jag är mig själv. Ni får gärna titta , men snälla stirra inte!




Bild lånad från google!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar